خطیب جمعه سروستان تصریح کرد: لذا باید با برگزارکنندگان و مجوز دهندگان این مراسم به شدت برخورد شود و استاندار باید با مدیران متخلف قاطعانه برخورد و نسبت به عزل آنان اقدام فوری انجام دهد.
کد خبر: ۱۰۵۲۵۱۶
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۰ 25 June 2022

تابناک فارس به نقل از مهر: حجت الاسلام سیدعباس موسوی در خطبه‌های نماز جمعه سروستان گفت: باید حق را گفت حتی اگر به ضررمان باشد.

امام جمعه سروستان ضمن دعوت عموم به رعایت تقوا گفت: یکی از ابعاد تقوای اجتماعی، تقوای رسانه‌ای و خبری در تبیین مسائل در برابر جریان شایعه ساز است. جامعه مؤمن باید بر فضای مجازی تسلط داشته باشد و سواد رسانه‌ای را افزایش داد.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به اهداف جریان شایعه ساز ابراز کرد: نباید بدون تحقیق و کسب اطلاع از ماهیت موضوعات ارسالی در فضای مجازی، نسبت به انتشار اینگونه مطالب اقدام کرد، چرا که تیم رسانه‌ای دشمن طی مدت اخیر هجمه‌ها و شایعه سازی ها را افزایش دادند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اتفاق تأسف برانگیز کشف حجاب در بلوارچمران شیراز گفت: شیراز سومین حرم اهل‌بیت (ع) و فارس دارای بیشترین تعداد امام زادگان در کشور است که به همین دلیل دشمن نقشه‌های متعددی برای این استان ترسیم کرده است.

لزوم برخورد با مسببان رفتار هنجارشکنانه شیراز

خطیب جمعه سروستان تصریح کرد: لذا باید با برگزارکنندگان و مجوز دهندگان این مراسم به شدت برخورد شود و استاندار باید با مدیران متخلف قاطعانه برخورد و نسبت به عزل آنان اقدام فوری انجام دهد.

او با اشاره به کمبود در بودجه‌های فرهنگی بویژه در استان فارس گفت: اتفاقات بوجود آمده و هجمه‌های دشمن این را به ذهن می‌رساند که باید بازنگری در بودجه‌های فرهنگی انجام شود.

نمایندگان مجلس برای جذب بودجه بیشتر برای حوزه فرهنگ در فارس تلاش کنند

امام جمعه سروستان متذکر شد: با توجه به اهتمام دشمن در جهت ترویج ولنگاری در استان فارس، نمایندگان فارس اختصاص بیشترین بودجه فرهنگی را برای فارس پیگیری کنند.

امام جمعه شهرستان سروستان همچنین بااشاره به ظرفیت‌های کشاورزی و باغی این شهرستان گفت گفت: سالانه ۱۰ هزارتن پسته از سروستان برداشت می‌شود که در یک برآورد اولیه، چند هزار میلیارد تومان فقط از محصول پسته برداشت می‌شود لذا سوالم از فرماندار و مسئولان جهاد سروستان و استان این است که از این درآمد هنگفت چقدر برای سروستان صرف می‌شود.

او ادامه داد: آب و خاک این شهرستان اینگونه تبدیل به درآمد می‌شود اما محصول و درآمد آن در این شهرستان هزینه نمی‌شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی سروستان همچنین با اشاره به رعایت صرفه جویی در منابع آبی گفت: کشاورزان شهرستان با توجه به خشکسالی‌ها، طی آینده‌ای نزدیک با مشکل جدی مواجه خواهند شد.

موسوی هشدار داد: خشکسالی یک واقعیت است و جنگ آینده، جنگ آب است به همین دلیل مساله پساب باید سریع‌تر انجام شود.

امام‌جمعه سروستان خواستار همکاری جهاد کشاورزی و فرمانداری این شهرستان برای حل مساله پساب این شهرستان شد و افزود: بر اساس شنیده‌ها اذعان شده است که قرارگاه خاتم پای این کار آمده اما لازم است تا جهاد کشاورزی با همکاری فرمانداری، کشاورزان را برای مشارکت در این طرح گرد هم جمع کنند وگرنه با توجه به خشکسالی‌ها در آینده به مشکل جدی برخواهند خورد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان در پایان خطبه‌ها به یک تذکر عمومی پرداخت و گفت: دهه امامت و ولایت و عید بزرگ غدیر را درپیش داریم، اما عده‌ای در فضای مجازی روزشمار محرم راه انداخته اند. اگر به موضوع غدیر به خوبی پرداخته بودیم، محرم و آن مصائب بوجود نمی‌آمد. انشالله روزشمار غدیر را داشته باشیم و فضای مجازی را آکنده مناسبت‌های شاد کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار